Kumulativni teret poreza i doprinosa sastoji se od nekoordiniranih, često jednostrano utvrđenih razreza poreza više vrsta i na različitim razinama, na državnoj, na županijskim i na lokalnim (gradskim, općinskim) razinama.
Porezni sustav je kompliciran do nerazumljivosti, zakonodavci ga mijenjaju kao čarape, pa je i solidnim poznavateljima ove materije pun nepoznanica i dvosmislenih određenja.
Ovu složenu problematiku poduzetnici nisu u stanju sami riješiti.
Od države ne očekujte uzorno poštivanje zakona. Osobito ne od Središnjih ureda.
Institucije koje zastupaju i štite poduzetnike (HOK, HGK, HUP) trebale bi svakodnevno, neprestano tražiti smanjenje poreznog tereta (PDV, parafiskalni nameti) međutim one to ponekad istaknu i zatim se umore, smatrajući dovoljnim što su to – već rekle.
Često najavljivane reforme sustava završavaju simboličnim izmjenama nekolicine poreznih stopa, što se nipošto ne može smatrati reformom.
Nastojanja Komora su povremena, formalna, bez iskrene ustrajnosti i bez iskustvene kvalitete. Istupanja njihovih čelnika su često kontaminirana političkim i partikularnim kompromisima.